Namai - Straipsniai - Diskusijų forumas - Web nuorodos - Fotogalerija - Video - Siuntimai - Ežerų žemėlapiai - Įrangos gamintojai
Ieškoti   
Forumo pranešimai
Nauji pranešimai
sparnas, reguliatori...
Kur planuojame nerti!!!
Artimiausios keliones
Balionu guminius padus
bijantiems chemijos
Populiarūs pranešimai
Kur vakar (šiandi... [2927]
Kur planuojame ne... [2199]
Idomu [751]
Jokes [686]
Kokia Jusu nardym... [288]
Atsitiktinė nuotrauka


Alaušas 07.01.13
Paskutiniai prisijungę
raimze02:47:05
Dlu03:32:42
stg4409:04:14
arvis15:02:16
neptun16:59:45
donis 1 dieną
Vygantas 2 dienas
bannyk 2 dienas
Korsaras 3 dienas
darka 6 dienas
Vartotojų tinkle
Prisijungusių svečių: 7
Prisijungusių narių nėra

Registruoti nariai: 934
Neaktyvūs nariai: 53
Naujausias narys: keliauninkemilda

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai

Reklama ir pateikimas
Pateikti nuorodą
Pateikti naujienas
Pateikti nuotraukas

Reklamos galimybės
Reklamdavio prisijungimas

<---> Valio valio, sveikinam visus su pavasariu, greitai nersim. <---> Renkam geriausią dive centrą. Balsuojam. <---> Artimiausiu laiku (šią arba kitą savaitę) - cave divingas Tenerifėje. <---> <--->

Taupykite savo kvėpavimą.
Taupykite savo kvėpavimą.

Atsibodo nuolat būti pirmam, pas kurį baiginėjasi oras? Jūs galite nusipirkti didesnį balioną arba Jūs galite pakeisti savo strategiją, kad neriant kitą kartą sutaupytumėte 500 psi.


Kilimo metu divemasteris įprastai patikrina, kiek narai turi oro savo balionuose. Jūs pripažystate, kad turite 300 psi, darote lėtą, saugų pakilimą ir pilną deko stopą.
Bet dauguma kitų narų turi savo atsargoje 600, 800 ar net 1100 psi! Kas nutiko? Ar jie praleido pusę nėrimo laiko paviršiuje? Kvėpavo iš atsarginio pony baliono? Vogė orą iš Jūsų oktopuso?!!
Ne. Labiausiai tikėtina, kad jie tiesiog moka nešvaistyti oro. Bet nusiraminkite: mes išmokysime Jus, kaip sutaupyti daugiau negu 500 psi. Jums tereikia padaryti tris dalykus: judeti lėtai, prisiminti gudrybes, kvėpuoti tingiai. Taigi, kas gi čia sunkaus?

Judėkite lėtai.
Vanduo yra 800 kartų tankesnis nei oras, todėl Jūsų plaukimo greitis reikalauja atitinkamo energijos kiekio. Tikriausiai žinote, kaip sunku greitai perplaukti baseiną. Norint padvigubinti plaukimo greitį, reikia išeikvoti keturis kartus daugiau energijos. Ir vėl gi: to paties baseino perplaukimas puse greičio pareikalaus tik ketvirtadaliu daugiau energijos. Taigi, judėkite lėtai. Plaukite lėtai, pasisukite lėtai, lėtai siekite savo konsolės, viską darykite lėtai.
Keli pakeitimai Jūsu elgsenoje taupys energiją ir orą, bet lėtas plaukimas ypač akivaizdžiai taupo orą. Taip pat nepamirškite judinti savo rankas, pečius, galvą ir liemenį lėtai. Būkite dėmesingi, nes jūs nuolat bandysite judėti “normaliu” greičiu, kuriuo Jūs esate įpratęs judėti ore, ir kuris yra per greitas po vandeniu.

Kiti būdai judėti lėtai:
• Povandeninės srovės. Jos paprastai yra silpnesnės prie dugno ar išilgai povandeninių šlaitų. Pasinaudokite jomis.
• Naudokite rankomis. Kur įmanoma, prisitraukite rankomis nuo uolos prie uolos išilgai dugno. Žinoma, nelieskite koralų ar kitų gyvų padarų.
• Apsirenkite šiltai. Normali kūno temperatūra yra 36,7 C, todel vėsiame vandenyje Jūsų kūnas degina kalorijas ir naudoja deguonį kad generuoti šilumą. Taigi, saugokite ją. Dėvėkite kapiušoną, netgi ir šiltame vandenyje.
• Darykite trumpus judesius plaukmenimis. Nepaisant to, kad plaukiate lėtai, darykite trumpus judesius plaukmenimis. Platūs mostai plaukmenimis judina daug vandens bet nedaug padidina greitį.
Įsigykite geresnius plaukmenis. Kai kurie plaukmenys žymiai geriau perteikia raumenų jėga, su jais tiesiog lengviau plaukti. Jums reikės mažiau pastangų, mažiau pačių judesių.
• Palaikykite gerą fizinę formą. Netgi jeigu Jūs plaukiate lėtai, Jūs deginate daugiau energijos, negu geros fizinės formos naras, kadangi jam palaikyti tokį patį greitį yra lengviau. Būdamas geros formos jūs turite daugiau energijos, reiškia naudojate mažiau oro.

Prisimink gudrybes.
Taupykite energiją ir orą sumažindami vandens pasipriešimą. Tai ne sutapimas, kad žuvys, banginiai ir ruoniai turi grotnų kūną, vos su keliais išsikišimais. Narai atvirkščiai gi, neria su ilgom atsikišusiom galūnėm ( turime omenyje rankas ir kojas  ), beto apsikrovę su galybe įvairios įrangos. Kaukės, BC, balionai ir kita komplikuotos formos besivelkanti įranga reiškia nieko kito, kaip tik didesnį vandens pasipriešinimą. Atitinkamai, didesnes energijos ir oro sąnaudas, reikalingas jam nugalėti.
Yra daug būdų padaryti save labiau aptakiam, bet jeigu bandysite, padarykite vienui vieną dalyką: tiesiog susiderinkite visą savo būtiną įrangą. Jūsų tikslas yra neutralus plūdrumas su minimaliu BC pripūtimu ir horizontalia padėtimi. Tai leis Jūsų kūnui praeiti kiaurai per taip vadinamą “skylę” vandenyje, padarytą Jūsų galvos, pečių ir baliono.
Jeigu Jūs esate neigiamo pludrumo, norėdami palaikyti reikiamą gylį jūs turėsite nuolat savo judesių pagalba šiek tiek plaukti į viršų. Jeigu jūsų kojos bus žemiau pečiu, visai to nenorėdami Jūs pasididinsite “ skylę”, tuo pačiu padidinsite vandens pasipriešinimą. Jeigu Jūsų plūdrumas teigiamas, turėsite nuolat plaukti žemyn. Rezultatas toks pat.
Svarbu turėti minimumą svorio, kadangi jeigu Jūs esate sunkus, teks labiau pripūsti liemenę, kad kompensuoti svorį. Pripūsta liemenė aišku yra didesnė, ir padidina “skylės” matmenis.
Pabandykite taip paskirstyti visą svorį, kad Jūsų kūnas vandenyje visada būtų maždaug horizontalioje pozicijoje. Dauguma narų yra sunkūs ties krūtine ir juosmeniu ir lengvi ties šlaunimis ir kojomis. Todėl jie plaukia gerokai susilenkę per juosmenį, kojas laikydami žemiau kūno. Todėl jiems tenka stumti prieš save daugiau vandens nei būtina, veltui eikvojant orą.

Kiti būdai sumažinti vandens pasipriešinimą:
• Laikykite konsolę ir oktopusą kuo arčiau kūno. Laikykite kaip galima daugiau įrangos , prigludusios prie kūno.
• Suderinkite oro žarnelių padėtį. Pajunkite žarneles prie kitų portų arba pabandykite naudoti trumpesnes žarneles, kad jos būtų arčiau kūno. Aišku, nepadarykite jų tokių trumpų, kad jos nevaržytų Jūsų galvos judesių, arba trukdytų patogiai matyti konsolę.
• Naudokite geresnę liemenę. Pabandykite pasiekti geriausią kombinaciją tarp tinkamumo ir teisingo plūdrumo. BC, kuri yra per didelė, turi didesnį vandens pasipriešinimą, be to nuolat nuslenka į šoną, kas irgi nepatogu ir vargina.
• Plaukite trumpais plaukmenų judesiais. Trumpi judesiai ne tik efektyvesni, jie laiko jūsų plaukmenis “skylėje”.
• Laikykite rankas priglaudę prie kūno. Nuolat.
• Paslėpkite vamzdelį. Prisekite jį prie blauzdos, pakiškite po liemene, įdėkite sudedamą vanzdelį į BC kišenę, arba išvis palikite jį krante.
• Sukiškite smulkius daiktus į BC kišenes. Smulkūs daiktai kaip prožektoriukai, švilpukai, įvairūs karabinai lengvai “skrajodami” taip pat gali būti neproporcingai didelio vandens pasipriešinimo priežastimi.

Kvėpuokite mieguistai.
Mes kalbame apie kvėpavimo manierą. Kvėpuokite, tartum jūs miegate: lėtai ir giliai. Tai taupo orą, kadangi toks kvėpavimo būdas leidžia organizmui efektyviau pasisavinti deguonį ir išlaisvinti anglies dvideginį.
Galbūt pagalvosite, kad kvėpuodami mažais gurkšneliais, sutaupysite oro. Deja, toks kvėpavimas yra oro švaistymas. Kiekvienas įkvėpimas pirmiausia atneša į Jūsų plaučius “negyvą orą”, kuris liko Jūsų gerklėje ir trachėjoje po paskutinio iškvėpimo. Šis “negyvas oras” turi daug anglies dvideginio ir mažai deguonies. Aukšta anglies dvideginio koncentracija vistiek netrukus privers Jus kvėpuoti giliau ir dažniau.

Gilus kvėpavimas atskiedžia “negyvą orą” su šviežiu ir teikia plaučiams daugiau deguonies. Tai ne tik palengvina deguonies-anglies dvideginio dujų apsikeitimui, tai taip pat užlaiko poreikį kitam įkvepimui. Jeigu Jūs kvėpuojate giliai, baliono užteks ilgesniam laikui, kadangi Jums tiesiog reikia mažiau oro.
Kvėpuokite lėčiau. Tai padidins jūsų organizmo prisotinima deguonimi ir anglies dvideginio išskyrimą, kadangi oras bus jūsu plaučiuose ilgiau. Tai suteiks daugiau laiko dujų molekulėms pereiti iš Jūsų plaučių į kraujotaką.

Kiti būdai kvėpuoti lėčiau:
• Pilnai iškvėpkite. Tai sumažins “negyvo oro” kiekį Jūsų plaučiuose ir pašalins iš plaučių maksimalų anglies dvideginio kiekį, tuo pačiu sumažės poreikis kitam įkvėpimui.
• Darykite pauzę po įkvėpimo. Kad sulaikyti keliom papildomom sekundėm kvėpavimą, naudokite plaučių giafragamą, bet laikykite gerklę atvirą. Tai suteiks daugiau laiko dujų apsikeitimui. Kvėpavimas turėtų būti toks: iškvėpimas, įkvėpimas, pauzė. Iškvėpimas, įkvėpimas, pauzė.
Pastaba. Kiekvieną kartą kai mes aprašome tokį kvėpavimą, kai kurie žmonės klausia: ar tai nėra kvėpavimo sulaikymas? Ne. “Kvėpavimo sulaikymas” reiškia sulaikyti kvėpavimą žymiai ilgesniam laikui, sulaikant ora plaučiuose uždarant jūsų gerklę. Tokiu būdu atsiranda uždara erdvė, ir kilimo paviršiun metu jūs galite gauti plaučių emboliją. Kad to išvengti, laikykite gerklę visada atvirą,.
Be to, kvėpavimo sulaikymas nepadės taupyti oro. Sulaikius kvėpavimą ilgesniam laikui, organizmas greitai persisotina anglies dvideginiu, paskatindamas greitą ir padriką kvėpavimą. Rezultate Jūs sunaudosite daugiau oro nei buvo būtina, o ne mažiau.
• Įsigykite gerą reguliatorių. Geriausi modeliai kvėpavima daro žymiai lengvesniu.

---------------------------------------------
Jeigu jūs baigėte nardymą su mažiau oro nei pas kitus narus, ar tai iš tikrųjų reiškia kad jie labiau patyrę, ar tiesiog geriau pasiruošę? Galbūt, bet taip pat gal Jūs esate didesnio ūgio nei kiti narai? Arba jūs nėrėte truputį giliau nei kiti, ar turėjote fotokamerą? Galbūt Jūsų organizmas kitoks, galbūt kažkieno konsolė netiksliai rodo, ar kažkieno balionas buvo užpildytas labiau.
Taigi, jei po nėrimo Jūs turite 1000 psi skirtumą su savo draugu naru, galbūt tai ir reiškia kažkokią problemą. Bet 200 ar 300 psi skirtumas nereiškia nieko. Tai mažmožis.
Ir kai kitą kartą susidursite su pasirinkimo problema: ar palikti 500 psi rezervą ir kilti, ar sutrumpinti deko stopą ir dar panardyti, rinkitės rezervą. Saugumas yra svarbiausia. Tiesiog kitą kartą darykite viską teisingai, tinkamai naudokite savo orą ir pailginkite savo nardymo laiką.


Straipsnis išverstas maloniai leidus SCUBADIVING (www.scubadiving.com).

 Parašė sagelo kovo 20 2008 20:13:55 · 0 Komentarai · 2170 Skaityta Spausdinti
Komentarai
Komentarų neparašyta.
Rašyti komentarą
Prisijunkite, norėdami parašyti komentarą.
Reitingai
Balsuoti gali tik nariai.

Prašome prisijungti arba prisiregistruoti.

Nuostabu! Nuostabu! 0% [Nėra balsų]
Labai gerai Labai gerai 100% [4 Balsų]
Gerai Gerai 0% [Nėra balsų]
Patenkinamai Patenkinamai 0% [Nėra balsų]
Blogai Blogai 0% [Nėra balsų]
Laikrodis
Prisijungti
Nario vardas

Slaptažodis



Dar ne narys?
Registruokis

Pamiršai slaptažodį?
Paprašyk naujo
Šaukykla
Jei norite rašyti žinutes, turite prisijungti.

mirka13
16/01/2018 04:57
Shrek sveiku su gimtadieniu

zigis
26/11/2017 17:26
Nuomos

zigis
26/11/2017 17:26
Gal kas zino kokios kainos egipte svoriu ir pilno baliono ? jei galima i PM

eseriuks
30/10/2017 18:06
parduodu iranga

zigis
28/09/2017 18:40
kur galima issinuomuoti metalo detektoriu atsparu vandeniui ?

Dalas
21/08/2017 18:34
Naras vaiduokli Veziai gaudomi tik su sateliais Pas meskeriotojus klausk.

Naras vaiduoklis
03/08/2017 18:09
sveiki gal kas zino kur nelabai tolokai nuo vilniaus galima veziu pagaudyt?

Korsaras
13/07/2017 09:34
zigis

zigis
06/07/2017 18:17
gal kas moka valdyti klompiuteri aladin one Uwatec

eseriuks
18/05/2017 18:57
parduodu iranga !!865774364

Šaukyklos archyvas
Apklausa
Tankas Gilužio ežere:

Tikrai yra (35 m gylyje).

Jį ištraukė bomžai ir pridavė į šrotą.

Antis.

Ančių pulkelis.

Ančių ornitologinis draustinis.

Norėdamas balsuoti turite prisijungti.
Šiandien Gimimo Diena
SVEIKINAME Gagosha
SVEIKINAME IndreLGM
SVEIKINAME Pliusas