Namai - Straipsniai - Diskusijų forumas - Web nuorodos - Fotogalerija - Video - Siuntimai - Ežerų žemėlapiai - Įrangos gamintojai
Ieškoti   
Forumo pranešimai
Nauji pranešimai
Isparduodu iranga
Finito la comedia
OMS BCD parduodama
aisparduotuve :)
Hurgada Kovo 11-18 d.
Populiarūs pranešimai
Kur vakar (šiandi... [2927]
Kur planuojame ne... [2198]
Idomu [750]
Jokes [686]
Kokia Jusu nardym... [288]
Atsitiktinė nuotrauka


Delfinariumas
Paskutiniai prisijungę
sausas08:35:18
donis 1 dieną
sigitas1976 1 dieną
darka 1 dieną
divergytis 1 dieną
bannyk 1 dieną
Vygantas 2 dienas
Korsaras 3 dienas
arvis 3 dienas
nierka 3 dienas
Vartotojų tinkle
Prisijungusių svečių: 1
Prisijungusių narių nėra

Registruoti nariai: 925
Neaktyvūs nariai: 255
Naujausias narys: daivamarkenviciute

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai

Reklama ir pateikimas
Pateikti nuorodą
Pateikti naujienas
Pateikti nuotraukas

Reklamos galimybės
Reklamdavio prisijungimas

<---> Valio valio, sveikinam visus su pavasariu, greitai nersim. <---> Renkam geriausią dive centrą. Balsuojam. <---> Artimiausiu laiku (šią arba kitą savaitę) - cave divingas Tenerifėje. <---> <--->

Dviguba tragedija.
Dviguba tragedija.

Mary iškilo paviršiun ir ėmė ropštis į savo laivą. Ji labai nustebo, kai kažkas iš šalimais priplaukusio laivelio ėmė šaukti jos narų grupei: „ar matėte ką nors apačioje? Ar matėte ką nors apačioje?“. Nusiiminėdama įrangą ji matė, kaip jos komanda puolė veikti. Kažkas skambino pakrančių apsaugos tarnybai, kiti ėmėsi orgaanizuotis dviejų dingusių narų paieškai. Buvo sunku ką nors daugiau sužinoti iš supanikavusio mažojo laivelio kapitono. Jis neturėjo radijo stoties, negalėjo pasakyti savo laivelio pavadinimo ir išvis negalėjo paaiškinti, kas gi atsitiko.

Narai.
Bobas, Džekas ir Džanet buvo narai mėgėjai, gyvenantys prie vandenyno. Džekas ir Džanet buvo gan patyrę narai, nors Džanet jau senokai nenardė. Vieną gražią pavasario dieną jie visi trys nardė iš mažo privataus laivelio prie rifo su maksimaliu gyliu 15 m .

Incidentas.
Džekas nėrė su pažeista BC, kuri akivaizdžia buvo perplėšta, o paskui netinkamai sutaisyta. Nors įvykio detalės paviršutiniškos, atrodo, kad sutaisytoji Džeko BC iškart po panėrimo vėl sugedo. Be to, Džekas buvo per daug perkrautas svoriu. Sugedus liemenei, Džekas ėmė karštligiškai irtis plaukmenimis, stengdamasis išlikti paviršiuje. Tuo pat metu jis ėmė įsipanioti į plūduro lyną. Džanet priplaukė prie Džeko, išsiėmė iš burnos reguliatorių ir pabandė jam pagelbėti. Apimtas panikos, Džekas stvėrė ją ir tuoj pat abu narai dingo nuo vandens paviršiaus. Be to, besigrumiant abu narai kiek nudreifavo nuo savo laivelio.

Bobas, paliktas denyje saugoti laivelio, su siaubu stebėjo, kaip jo draugai dingsta po vandeniu. Nemokėdamas valdyti laivelio, nemokėdamas netgi pasinaudoti radio ryšiu, jis ėmė šauktis pagalbos iš šalia esančio laivo. Kai laivo įgula suvokė situaciją, nedelsiant ėmėsi ieškoti dingusių narų. Jie priplaukė prie plūduro ir ėmėsi jį traukti, tikėdamiesi tokiu būdu ištraukti ir narus. Deja, lynas trūko ir įgulai pavyko ištraukti vien tik plūdurą. Pagaliau į pagalbą atskubėjo ir keli gelbėtojų kateriai, bet visos pastangos išgelbėti narus buvo bevaisės – tiesiog buvo per vėlu.

Po pusantros valandos nuo įėjimo vandenin, abiejų narų kūnai buvo rasti dugne, susipainioję į lyną. Nepaisant to, kad pas abu narus balionuose dar buvo pakankamai daug oro ir reguliatoriai veikė be priekaištų, abu narai buvo paskendę.

Analizė.
Klaidos, dėl kurių įvyko šis incidentas, prasidėjo dar krante, kai Džekas pasišovė nerti su pažeista BC. Viena pagrindinių taisyklių – bet kokie BC oro kameros pažeidimai, didesni nei adatos smaigalys, neturi būti remontuojami. Džekui reikėjo pasikeisti BC, arba bent jau oro kamerą.

Nors Bobas buvo paliktas laive, iš visa ko matyti, kad jis nebuvo pasiruošęs būti paviršiniu stebėtoju. Nors išvis negalima nerti iš neprižiūrimo laivo, dar blogiau yra palikti saugoti laivą žmogui, kuris nemoka jo valdyti, pasinaudoti radijo stotim ar gelbėjimo įranga.

Čarterinio laivelio įgula taip pat padarė klaidą, kai bandė ištraukti narus paviršinio plūduro lyno pagalba. Plonas lynas niekaip negalėjo atlaikyti dviejų narų svorio. Dėl tempimo lynas trūko, bet galimai tempimas galėjo ir kitaip pakenkti – galėjo dar labiau sustiprinti įsipainiojimą, ar kas dar blogiau – atsitiktinai ištraukti reguliatorius, dirbtinai sukuriant nėra oro situaciją.

Suradus Džeką, ant kūno vis dar buvo rastas švinas. Netgi ir su suplyšusia BC, numetęs svorių diržą daiveris būtų lengvai išplaukęs paviršiun. Deja, daugeliu daiverių mirties atvejų narai nenumeta svorio diržo.

Nėra jokių žinių, kad Džanet būtų baigusi naro-gelbėtojo kursą. O tai, kad Džanet kūnas buvo rastas įsipainiojęs į tą patį lyną tik rodo, kad jos pastangos nedavė jokios naudos, tik padvigubino tragediją. Naro-gelbėtojo sertifikacija būtų padėjusi Džanet išspręsti problemą, neišsiimti iš burnos reguliatoriaus, o svarbiausia – numesti Džeko svorius. Be to, treningas būtų padėjęs Džanet kitaip suvokti problemą ir kitaip priartėti prie besiblaškančio naro.

Užklupus nelaimei, reikia sustoti, kvėpuoti, galvoti, tada veikti, bet bet kokia kaina vengti panikos. Niekaip negalima paaiškinti, kodėl narai skęsta su pilnais balionais ir veikiančiais reguliatoriais, todėl vienintelis logiškas paaiškinimas – panika nugali sveiką nuovoką ir pražudo narus.

Išvados.
- Būkite taupus, bet nebūkite kvailas. Nardydami iš bet kokio laivo, visada laive palikite kvalifikuotą stebėtoją.
- Niekada netraukite narų į paviršių nusileidimo lyno pagalba. Jeigu padedate narams nuo paviršiaus, venkite traukti juos paviršiun, nebent tiksliai žinote, kokioje būklėje jie yra.
- Niekada nenerkite su sulopyta gyvybės palaikymo įranga. Arba išvis pasikeiskite įrangą, arba atiduokite ją taisyti kvalifikuotam personalui.
- Palaikykite savo įgudžius nepakitusius. Jeigu nenardėte daugiau nei metus, pirma atgaivinkite įgūdžius ramiomis sąlygomis, ar užsirašykite į specialius kursus.
- Atsitikus bet kokiai problemai po vandeniu – pirmiausia tapkite pozityvus. Numeskite svorius, pripūskite BC ir atsikratykite bet kokios nereikalingos įrangos. Darykite viską, kad tik kuo greičiau pasiekti paviršių.
- Prisiartindami prie supanikavusio daiverio (netgi ir paviršiuje), visada kvėpuokite iš savo reguliatoriaus. Priplaukę be reguliatoriaus, keliate grėsmę savo paties saugumui.
- Nepanikuokite. Į kokią situaciją bepakliūtumėt, pirma sustokite, tada kvėpuokite, galvokite ir veikite.
- Praeikite naro-gelbėtojo kursą. Kursas išmokys, kaip teisingai padėti pakliuvusiems į bėdą narams.

Versta maloniai leidus scubadiving.com

 Parašė sagelo balandžio 24 2008 06:37:23 · 0 Komentarai · 1749 Skaityta Spausdinti
Komentarai
Komentarų neparašyta.
Rašyti komentarą
Prisijunkite, norėdami parašyti komentarą.
Reitingai
Balsuoti gali tik nariai.

Prašome prisijungti arba prisiregistruoti.

Nuostabu! Nuostabu! 67% [2 Balsų]
Labai gerai Labai gerai 33% [1 Balsas]
Gerai Gerai 0% [Nėra balsų]
Patenkinamai Patenkinamai 0% [Nėra balsų]
Blogai Blogai 0% [Nėra balsų]
Laikrodis
Prisijungti
Nario vardas

Slaptažodis



Dar ne narys?
Registruokis

Pamiršai slaptažodį?
Paprašyk naujo
Šaukykla
Jei norite rašyti žinutes, turite prisijungti.

mirka13
16/01/2018 04:57
Shrek sveiku su gimtadieniu

zigis
26/11/2017 17:26
Nuomos

zigis
26/11/2017 17:26
Gal kas zino kokios kainos egipte svoriu ir pilno baliono ? jei galima i PM

eseriuks
30/10/2017 18:06
parduodu iranga

zigis
28/09/2017 18:40
kur galima issinuomuoti metalo detektoriu atsparu vandeniui ?

Dalas
21/08/2017 18:34
Naras vaiduokli Veziai gaudomi tik su sateliais Pas meskeriotojus klausk.

Naras vaiduoklis
03/08/2017 18:09
sveiki gal kas zino kur nelabai tolokai nuo vilniaus galima veziu pagaudyt?

Korsaras
13/07/2017 09:34
zigis

zigis
06/07/2017 18:17
gal kas moka valdyti klompiuteri aladin one Uwatec

eseriuks
18/05/2017 18:57
parduodu iranga !!865774364

Šaukyklos archyvas
Apklausa
Tankas Gilužio ežere:

Tikrai yra (35 m gylyje).

Jį ištraukė bomžai ir pridavė į šrotą.

Antis.

Ančių pulkelis.

Ančių ornitologinis draustinis.

Norėdamas balsuoti turite prisijungti.
Šiandien Gimimo Diena
SVEIKINAME tamura