Namai - Straipsniai - Diskusijų forumas - Web nuorodos - Fotogalerija - Video - Siuntimai - Ežerų žemėlapiai - Įrangos gamintojai
Ieškoti   
Forumo pranešimai
Nauji pranešimai
Idomu
kaliningradas
Pirkčiau 10 l 300 ba...
ĮRANGOS IŠPARDAVIMAS...
Mainau infliatoriaus...
Populiarūs pranešimai
Kur vakar (šiandi... [2927]
Kur planuojame ne... [2198]
Idomu [749]
Jokes [686]
Kokia Jusu nardym... [288]
Atsitiktinė nuotrauka


Nardyk meet'as 2008
Paskutiniai prisijungę
donis03:01:19
tautietis04:08:45
bannyk12:10:08
Vismantas16:44:34
sausas18:52:24
mirka1319:55:28
megakarolis 1 dieną
Crypt_Rider 2 dienas
aqua 2 dienas
zigis 2 dienas
Vartotojų tinkle
Prisijungusių svečių: 1
Prisijungusių narių nėra

Registruoti nariai: 924
Neaktyvūs nariai: 3
Naujausias narys: namiokas

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai

Reklama ir pateikimas
Pateikti nuorodą
Pateikti naujienas
Pateikti nuotraukas

Reklamos galimybės
Reklamdavio prisijungimas

<---> Valio valio, sveikinam visus su pavasariu, greitai nersim. <---> Renkam geriausią dive centrą. Balsuojam. <---> Artimiausiu laiku (šią arba kitą savaitę) - cave divingas Tenerifėje. <---> <--->

Plūdrumo kontrolė – raktas į “teisingus” ir gerus panėrimus
Plūdrumo kontrolė – raktas į “teisingus” ir gerus panėrimus

Aš visada sakau savo studentams kad gerus narus iš kitų tarpo išskiria du momentai: plūdrumo kontrolė ir nėrimų planavimas. Šie du įgūdžiai daug žymiai svarbesni nei visi pripratę galvoti. Perskaitykite šį straipsnį, susirinkite įrangą ir eikite treniruotis. Nes jei Jūs treniravote plūdrumo kontrolę tik savo bazinių nardymo kursų metu tai aš užtikrinu kad šis jūsų įgūdis tikrai nėra pakankamai geras.

Geresnei plūdrumo kontrolei:
Visiškai teisingai – trys kompensatoriai. Visų pirma- tai jūsų BCD, būtent tai šauna į galvą daugumai žmonių kai jų klausia apie plūdrumo kontrolę. Bet yra ir du kiti kompensatoriai: kvėpavimo kontrolė ir kūno kontrolė. Panagrinėkime juos paeiliui.

Jūsų plūdrumo kompensatorius BCD
Plūdrumo kompensatorius naudojamas kompensuoti dideliems plūdrumo kitimams. Tokia būtinybė iškyla kai susispaudžia šlapias kostiumas (dideliame gylyje), suspaudžiamas oras BCD ir kintant balionų svoriui (priklausomai nuo išnaudoto oro kiekio).
Štai keletas svarbių momentų naudojantis BCD. Visų pirma tai ne liftas! Mes nenaudojame kompensatorių kad jie pakeltų mus į vandens paviršių. Mes turime naudoti BCD PASTOVIAM plūdrumo palaikymui. Tai labai svarbi koncepcija. Taigi pažiūrėkime kaip teisingai naudoti plūdrumo kompensatorių nėrimo metu.
Įeidami į vandenį Jūs šiek tiek pripučiate BCD. Tai padės jums jaustis komfortiškai vandens paviršiuje. Jūs galėsite pasitikrinti ar kaukės dirželis vietoje, ar nenuslinko svorių diržas, ar šalia Jūsų badis. Jūs taip pat turėsite galimybę ir laiko parodyti “OK” laivo įgulai. (nors kai kurie nėrimai turi prasidėti su pilnai išleista BCD. Tačiau tokie nėrimai reikalauja įgūdžių ir patirties). Tam kad pradėti nėrimą Jums teks išleisti visą orą. Nusileidimo metu ypač svarbu kontroliuoti greitį, kad spėti išlyginti slėgį ausyse. Asmeniškai aš mėgstu nerti būdamas horizontalioje padėtyje- tai leidžia geriau kontroliuoti plūdrumą. Jei Jums kils problemų dėl slėgio išlyginimo, jūs galėsite nesunkiai sustoti ir jas išspręsti.
Toliau panėrimo metu jums teks pripūtinėti orą į BCD, kad pasiekti neutralų plūdrumą ar bent jau kažką panašaus. Nereikia laukti kol Jūs atsidursite prie pat dugno ir tik tada pūsti BCD, tokiu atveju Jūs norėdamas sukontroliuoti plūdrumą turite pūsti labai daug oro. Tačiau jei Jūs darote didelius pakeitimus tai galite padaryti ir dideles klaidas. Darykite mažus pakeitimus ir klaidos bus mažesnės, o mažesnes klaidas lengviau ištaisyti.
Viso nėrimo metu Jums teks koreguoti plūdrumą priklausomai nuo gylio kitimų ir balionų plūdrumo.
Nėrimo pabaigoje, kai pradedate iškilimą Jums reikės po truputį išleisti orą iš BCD, kad iškilimo metu išlaikyti neutralų plūdrumą. Priešingu atveju oras kompensatoriuje pradės plėstis, Jūsų šlapias kostiumas taip pat atgaus buvusį tūrį ir Jūs su vis didėjančiu teigiamu plūdrumu lėksite į viršų.
Tai – ne plūdrumo kontrolė. Jei pvz. tuo momentu virš Jūsų plauks laivas, Jums bus labai sunku sustabdyti iškilimą. O jei sakykime Jūsų plūdrumas buvo neutralus- sustoti būtų visiškai lengva – Jūsų iškilimas būtų kontroliuojamas.
Iškilus į paviršių būtina pripūsti kompensatorių.

Jūsų kūno kontrolė
Jūsų antras “kompensatorius” – tai Jūsų nuosavo :) kūno kontrolė.
Trečias Niutono dėsnis skelbia, kad “jei vienas kūnas kokio nors dydžio jėga paveikia kitą kūną, tai tas kitas kūnas pirmąjį taip pat paveikia tokio pat dydžio priešingos krypties jėga” Tai reiškia kad jei Jūs esate vandens paviršiuje ir išleidžiate orą iš savo BCD ruošdamasis nusileidimui tai geriau nedaryti to būnant vertikalioje padėtyje, nes tokioje padėtyje bet koks Jūsų judesys “stums” Jus atgal į paviršių. Netgi jei Jūs tik šiek tiek pajudinsite kojas, kad susibalansuoti, Jūs tuo pačiu nukreipsite save atgal- į paviršių.
Ar atsimenate kai buvote vaikai, Jūs iškišdavote ranką iš važiuojančiuos mašinos lango ir kaip ranka slysdavo per oro bangas? Pakeliate delno kraštą ir visa ranka kyla į viršų, nuleidžiate- ir ranka leidžiasi žemyn. Jūsų kūnas vandenyje elgiasi tuo pačiu principu. Jei plaukdami Jūs pakeliate galvą – visas kūnas pradės judėti į priekį. Tokiu būdu jei norite likti tiksliai nustatytame gylyje – reikia būti horizontalioje padėtyje.
Visa eilė problemų surišta su tuo kaip ir kokią įrangą mes naudojame. Jei mes dedamės svorių diržą ant juosmens, tai darome tą visiškai netinkamoje vietoje. Mes turime išdėstyti svorius “plūdrumo centre” ir daugumai žmonių tai yra 10 ar 20 cm aukščiau juosmens. Žinoma Jums bus nepatogu nešioti diržą taip aukštai dėl to mes nešiojame jį žemiau. Tačiau tai verčia mūsų kojas leistis žemyn ir “užverčia” galvą į viršų, reiškia visi Jūsų judesiai vers Jus judėti link paviršiaus. Kaip su tuo susitvarkyti? Mes dedame daugiau svorių . Ir mūsų kojos leidžiasi žemyn dar labiau. Mes tik bloginam situaciją. Šis procesas tęsiasi tol kol pasidaro nesvarbu kur nukreipta galva – mes jau negalime judėti į viršų! Taigi dabar, kai pasieksime norimą gylį mes būsim priversti daug smarkiau pripūsti BCD, kad kompensuoti per didelį kiekį svorio. O kadangi kūno padėtis nėra horizontali – visas oras kaupiasi viršutinėje kūno dalyje (ties pečiais) ir dar labiau sunkina situaciją. Mes negalime kontroliuoti savo kūno. Mums reikia “prastumti” savo kūną pro vandens sluoksnį o mūsų BCD perpildyta oru. Pabandykite po vandeniu prastumti tuščią ir pilną kompensatorių ir pajusite skirtumą. Taigi svorių kiekis ir jų išdėstymas turės didelę įtaką Jūsų kūno padėčiai nėrimo metu.
Atkreipkite dėmesį kaip po vandeniu juda ryklys. Jis juda tik naudodamasis uodegos peleku (kaip ir mes judame tik naudodamiesi plaukmenimis). Kai jis nori pasisukti tai įvyksta staigiai pasukus korpusą į norimą pusę. Jūs taip pat galite pasisukti tik žinoma padedami plaukmenų ir tam visai nereikia rankų. Tai kaip skrydis. Treniruokitės ir jūs nustebsite kaip tai paprasta ir nereikalauja pastangų.

Kvėpavimo kontrolė
Visi mes žinome , kad darydami įkvėpimą mes pradedame po truputį kilti o iškvėpdami- leistis. Tokiu būdu mūsų kvėpavimas veikia mūsų plūdrumą ir mes galime išnaudoti šį efektą savo naudai. Dažnu atveju, kai narai supranta, kad teigiamas plūdrumas yra per didelis, pirmas veiksmas ką jie daro – atistoja į vertikalią padėtį, pakelia infliatorių ir skuba išleisti orą. Tuo pat metu atsitinka dar du dalykai. Pereidami į vertikalią padėtį jie smarkiai sumažina gylį ir leidžia orui esančiam BCD išsiplėsti. O ką gi reikėtų daryti ? Iškvėpti ir sulaikyti kvėpavimą. Iškvėpę orą Jūs staigiai sumažinsite plūdrumą keliais kilogramais. Po to jei reikės jūs galėsite išleisti kažkiek oro iš BCD. Prisiminkite – nebūtina išleisti viso oro, užtenka visai nedaug. Šiam veiksmui atlikti reikia naudoti ne infliatorių, o užpakalinį (pagrindinį) išleidimo vožtuvą (jūs liksite horizontalioje padėtyje).
Būtina suprasti,kad gerai plūdrumo kontrolei mums reikės naudotis visais trimis metodais. Plūdrumo kontrolė neatsiranda šiaip sau savaime iš niekur nieko :) Jums teks lavinti šį įgūdį ir po kažkiek panėrimų jūs suprasite, kad daugiau nereikia apie tai galvoti- viskas gausis automatiškai. Ir daugiau niekas niekada nesakys, kad nenori plaukti paskui Jus dumblinuose Lietuvos ežeriukuose.

Treniruokitės!


Straipsnis išverstas maloniai leidus Kirill “CELT” Egorov ir (www.decostop. ru)
Vertė: Andrius
 Parašė manttaz liepos 17 2008 05:21:26 · 13 Komentarai · 2619 Skaityta Spausdinti
Komentarai
Egle liepos 17 2008 06:03:53
Treniruotis, treniruotis ir dar karta treniruotis!
Andrius liepos 17 2008 06:55:40
Lenininius principus- i gyvenima
Ernestas liepos 17 2008 07:01:25
bandysim pasivadovaut
Undinele liepos 17 2008 08:01:43
Ak, kaip viskas teisingai surašyta, tik ne taip paprasta įgyvendinti
Dalas liepos 17 2008 08:15:18
+10 balu straipsniukas.
Spyglys liepos 17 2008 08:37:18
Nagi,Undinele,drasiau
Undinele liepos 17 2008 09:27:23
O aš ir nebijau, tiesiog savikritiškai pripažįstu, kad, švelniai tariant, ne visada pavyksta taip gražiai plūdrumą valdyti kaip, pavyzdžiui, Andriui
Ernestas liepos 17 2008 12:25:08
junka, bet automatas irgi gerai, gaila BCD "automatu" nera
Junka liepos 17 2008 13:11:33
Ernestas. A prie ko cia Junka???
Undinele liepos 17 2008 18:51:05
Matyt, Junka, savo plūdrumo nevaldai, tai Ernestas bando įsikišti ir padėti
Ernestas liepos 18 2008 05:08:32
Oi ne Undinele, man iki gero pludrumo dar dafiga treniruotis reik, tiesiog Junka apie vairavima kalbet pradejo ir apie mechanine pavaru deze bei automatinius igudzius perjunginet pavaras, o as prisiminiau, kad sita automobilizme igudziai perjungineti pavaras jau nereikalingi, nes yra automatai, taip bus ir nardyme, kai atsiras BCD su automatiniu pludrumo palaikymu
Andrius liepos 18 2008 05:15:13
Ernestai > ne Junka o Jurga
Junka liepos 18 2008 08:46:50
Undinele Jo, kol atsisveriau sparke, tol ne viena karta i dumbla lastus imerkiau O siaip, tai dar prirasyciau prie pludrumo kontroles labai svarbu pastebejima - jei matomumas shudinas (20 cm pe ve ze), tai be kazkokio orientyro pludruma laikyt visai nepaprasta.
Rašyti komentarą
Prisijunkite, norėdami parašyti komentarą.
Reitingai
Balsuoti gali tik nariai.

Prašome prisijungti arba prisiregistruoti.

Nuostabu! Nuostabu! 100% [7 Balsų]
Labai gerai Labai gerai 0% [Nėra balsų]
Gerai Gerai 0% [Nėra balsų]
Patenkinamai Patenkinamai 0% [Nėra balsų]
Blogai Blogai 0% [Nėra balsų]
Laikrodis
Prisijungti
Nario vardas

Slaptažodis



Dar ne narys?
Registruokis

Pamiršai slaptažodį?
Paprašyk naujo
Šaukykla
Jei norite rašyti žinutes, turite prisijungti.

mirka13
16/01/2018 04:57
Shrek sveiku su gimtadieniu

zigis
26/11/2017 17:26
Nuomos

zigis
26/11/2017 17:26
Gal kas zino kokios kainos egipte svoriu ir pilno baliono ? jei galima i PM

eseriuks
30/10/2017 18:06
parduodu iranga

zigis
28/09/2017 18:40
kur galima issinuomuoti metalo detektoriu atsparu vandeniui ?

Dalas
21/08/2017 18:34
Naras vaiduokli Veziai gaudomi tik su sateliais Pas meskeriotojus klausk.

Naras vaiduoklis
03/08/2017 18:09
sveiki gal kas zino kur nelabai tolokai nuo vilniaus galima veziu pagaudyt?

Korsaras
13/07/2017 09:34
zigis

zigis
06/07/2017 18:17
gal kas moka valdyti klompiuteri aladin one Uwatec

eseriuks
18/05/2017 18:57
parduodu iranga !!865774364

Šaukyklos archyvas
Apklausa
Tankas Gilužio ežere:

Tikrai yra (35 m gylyje).

Jį ištraukė bomžai ir pridavė į šrotą.

Antis.

Ančių pulkelis.

Ančių ornitologinis draustinis.

Norėdamas balsuoti turite prisijungti.
Šiandien Gimimo Diena
SVEIKINAME andrej309
SVEIKINAME montas1982