Namai - Straipsniai - Diskusijų forumas - Web nuorodos - Fotogalerija - Video - Siuntimai - Ežerų žemėlapiai - Įrangos gamintojai
Ieškoti   
Forumo pranešimai
Nauji pranešimai
sparnas, reguliatori...
Kur planuojame nerti!!!
Artimiausios keliones
Balionu guminius padus
bijantiems chemijos
Populiarūs pranešimai
Kur vakar (šiandi... [2927]
Kur planuojame ne... [2199]
Idomu [751]
Jokes [686]
Kokia Jusu nardym... [288]
Atsitiktinė nuotrauka


NARDYK meetas 2007
Paskutiniai prisijungę
raimze02:33:35
Dlu03:19:12
stg4408:50:44
arvis14:48:46
neptun16:46:15
donis 1 dieną
Vygantas 2 dienas
bannyk 2 dienas
Korsaras 3 dienas
darka 6 dienas
Vartotojų tinkle
Prisijungusių svečių: 5
Prisijungusių narių nėra

Registruoti nariai: 934
Neaktyvūs nariai: 53
Naujausias narys: keliauninkemilda

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai

Reklama ir pateikimas
Pateikti nuorodą
Pateikti naujienas
Pateikti nuotraukas

Reklamos galimybės
Reklamdavio prisijungimas

<---> Valio valio, sveikinam visus su pavasariu, greitai nersim. <---> Renkam geriausią dive centrą. Balsuojam. <---> Artimiausiu laiku (šią arba kitą savaitę) - cave divingas Tenerifėje. <---> <--->

Alandai, Suomija. Kas gero kitoje Baltijos pusėje?

Alandai, Suomija. Kas gero kitoje Baltijos pusėje?

... Sekantis nėrimas bus velniškai bjaurus. Negailestingi ir šalti Baltijos jūros vandenys į ragą sustingdys rankų pirštus, dėl ko valdyti kamerą tampa praktiškai neįmanoma. Bet niekas manęs nesulaikys nuo šuolio vandenin, kad dar kartą galėčiau aplankyti garlaivio „Belliver“ vreką. Šiaip jau garlaivis būtų niekuo neypatingas, praeito amžiaus pradžioje tokių buvo prigaminta daugybė. Tačiau viena aplinkybė šį vreką daro išskirtiniu (beje, jie visi turėtų tokie būti) – vrekas yra visiškai nepaliestas ir neaplupinėtas, netgi laivo varpas kabo savo vietoje!
Toks unikalus laivo išlaikymas nėra vienetinis atvejis. Vos prieš dieną nėriau prie „Gavle“ vreko ir žvilgtelėjęs kapitono tiltelin mačiau, kad didžiulis laivo kompasas stovi ten, kur jam ir priklauso būti, o ant lentynos guli storu dumblo sluoksniu apnešti kapitono žiūronai.

Nardymas šioje Baltijos dalyje tarsi atveria akis ir parodo, kaip iš tiesų turėtų atrodyti vrekai. Deja, dažniausiai po kažkiek metų jie tiesiog pavirsta metalo laužo krūva, nes bet kokia nors kiek vertingesnė detalė yra nulupama įvairaus plauko „verslininkų“, „digerių“ ar šiaip suvenyrų medžiotojų.

Bet tik ne čia. Čia bet kokio objekto iškėlimas, ar netgi objekto perkėlimas, pajudinimas iš savo vietos yra draudžiamas, o vietiniai narai garsėja savo drausme ir „nieko neliesk“ kultūra.
Alandų salos yra vrek-daiverių nirvana. Esantis pačiose Botnijos įlankos žiotyse, Alandų archipelagas yra sudarytas iš maždaug 6500 salų ir salelių, išsibarsčiusių po visą jūrą. Kelios salos yra gyvenamos. Didžiausias miestas – Mairehamn turi apie 11 tūkstančių gyventojų, dar mažne tiek gyvena likusiuose Alandų miesteliuose ir kaimeliuose. Alandai yra Suomijos provincija, kuri yra demilitarizuota ir turi savo savivaldą. Dauguma gyventojų kalba švediškai.

Alandų archipelage guli tūkstančiai laivų liekanų. Čia yra apie 500 patvirtintų laivų vrekų – nuo 16 amžiaus iki šių dienų senumo. Dauguma šių vrekų yra prastos būklės ir stipriai nukentėję nuo oro sąlygų. Labiausiai pažeisti yra sekliuose vandenyse gulintys vrekai, kadangi juos dar negailestingai niokoja ir jūroje susidarantis ledas, neretai savo sangrūdomis tiesiog gremžiantis jūros dugną.

Tačiau tie vrekai, kurių ledas nepasiekia, yra labai gerai apsaugoti. Visų pirma dėl to, kad Baltijos vandenyje yra mažai deguonies. Be to, vanduo čia nėra toks jau sūrus kaip tikroje jūroje, gal labiau tiktų žodis „sūrokas“. Šiaip ar taip, vanduo sūrokas ar gėlokas, bet nelabai patinka jūriniams kirminams, kurie mėgsta graužti medieną.

Mediniai laivai čia taip ir guli dugne nepaliesti ir puikiai išsilaikę. Ne ką blogiau jaučiasi ir geležiniai laivai – dėl tokių gerų konservuojančių sąlygų čia gerai išsilaiko netgi smulkios detalės ir kiti dalykai, kuriuos galima be vargo atpažinti ir apžiūrėti. Įkišę nosį triuman nenustebkite, pamatę laivo krovinį, o kapitono liepteliuose tebeesantys šturvalai ir laivo chronometrai – įprastas dalykas.

Ne ką mažiau svarbus tokio išlikimo faktorius yra kone nuolatinis šaltis. Vakariniame Alandų salyno kampe (labiau prie Market švyturio) viršutiniai vandenys nuo pavasario +6C iki ankstyvo rudens įšyla iki +18C, kas sudaro neblogas sąlygas veistis planktonui. Tačiau žemiau termoklyno planktonas dingsta ir matomumas gali būti netgi labai geras. Tiesa, bus tamsu, kadangi storas planktono sluoksnis iš viršaus visiškai nugesina natūralią šviesą.
Tačiau temperatūra dugne bus „gaivinanti“ – vos 2-3C (ištisus metus).
Kiek labiau į pietus apie Marienhamną vanduo kiek šiltesnis. Gylyje čia būna apie +6C, o sustojus deko stopui – apie +13C.

Na, o dabar apie kelis vrekus.

„Belliver“

Dingęs 1911 metais, šis garlaivis buvo atrastas atsitiktinai. Nuo dingimo praėjus beveik šimtui metų, 2009-siais grupė narų, ieškojusių sovietų S-7 povandeninio laivo, staiga aptiko šį senovinį garlaivį. Pakrautas medienos kroviniu „Belliver“ gryždinėjo iš Anglijos Plimuto uosto, tačiau taip ir neatplaukė savo paskirties uostan. Matyt, laivas pakliuvo audron ir nuskendo netoli Market švyturio.
Taisyklingai gulintis ant dugno „Belliver“ vrekas yra super laiko kapsulė, kur viskas liko taip, kaip buvo laivo nuskendimo metu. Laivo pirmagalyje esančios galingos kėlimo gervės nukreiptos priekin, o triumuose vis dar guli originalus laivo krovinys – pjauta mediena.

Kapitono lieptelyje iš dešinės pusės yra laivo telegrafas, kurio indikatoriai rodo, kad paskutinė kapitono komanda buvo „Visu greičiu atgal“, tuo tarpu variklių skyrius signalizavo, kad dabar einama „Vidutiniu atgal“. Tokie telegrafo parodymai nejučia pakužda katastrofos priežastis. Vandenyse aplink Market pilna seklių rifų ir nedidelių salelių, todėl (nors vrekas ir neturi akivaizdžių korpuso pažeidimų) beveik neabejotina, kad laivas atsitrenkė į rifą, pažeidė savo kylį ir dėl to nuskendo.
Kairėje lieptelio pusėje yra laivo chronometras, vis dar su originaliu apsauginiu mediniu korpusu.

Ant viršutinio denio guli laivo varpas, ant kurio išraižytas laivo pavadinimas ir 1903 – metai, kuomet „Belliver“ buvo pastatytas. Netoliese guli ir Pelorus (toks navigacinis instrumentas), su sveiku mediniu korpusu (abu jie ir matyti nuotraukoje). Tiesiog neįtikėtina, kad tokie vertingi ir unikalūs daiktai taip paprastai guli ant denio nepavogti.

Belieka pridurti, kad laive pilna sveikų iliuminatorių, tačiau jie vargu ar ką besudomina, nes kapitono tiltelyje yra išlikęs tikras medinis laivo šturvalas ir vairo padėties indikatorius...



„Plus“

Pastatytas 1885 metais „Plus“ yra tristiebis barkas ir labai panašus į „Pommern“, kurį galima apžiūrėti Mariehamno uoste. 1933 gruodį „Plus“ plaukė į Mariehamną, laivo įgula nekantravo gryžti namo Kalėdoms. Laivas priartėjo prie uosto prieigų ir paprašė locmano pagalbos, kad įveikti paskutines kelias likusias mylias. Deja, visi laivavedžiai locmanai buvo užimti. Kadangi jūroje tvenkėsi audra, kapitonas (beje, pats gimęs Mariehamne) nusprendė laivą vesti uostan pats. Ir tai buvo lemtinga klaida. Tamsoje „Plus“ atsitrenkė į povandenines uolas ir paskendo vos už 100 metrų nuo kranto. Žuvo 14 įgulos narių ir tik dvejiems pavyko išsigelbėti.

Dabar „Plus“guli dugno atšlaitėje. Laivapriekis ilsisi 32 metruose, o galas – 20.
Nardyti prie „Plus“ yra tarsi atsukti laiką atgal (pagalvokite, kada jis buvo pastatytas!). Visos virvės, visokie blokai, medinės gervės ir kitas takelažas išliko nepaliestas. Mediniai turėklai, mediniai stiebai ir tt. Plaukti aplink „Plus“ – vienas malonumas.



„Gavle“

Švedijos laivyno mokslinių tyrimų laivas „Gavle“ (tariasi kaip „yavle“) yra gan jaunas vrekas. Bandydamas ištraukti iš dugno kažkokius savo instrumentus, audros metu laivas atsitrenkė į povandenines uolas. Visa laivo komanda buvo išgelbėta, tačiau pačio laivo išsaugoti nepavyko ir jis povandeninėmis uolomis nučiuožė į 30 metrų gylį. Nors vrekas gan modernus, keletą kartų prie jo panerti verta.

Laivas guli ant kairiojo šono šaltuose žalios spalvos vandenyse. Matomumas čia paprastai būna labai geras. Laivo gale galima apžiūrėti praktiškai naują nerūdijančio plieno sraigtą. Denyje iš spintelės kyšo dujokaukė.
Nuo laivo priekio kažkas pavogė pavadinimo „G“ raidę, tačiau nepaisant šios smulkios vagystės, visas vrekas praktiškai nepaliestas.

 Parašė sagelo vasario 23 2012 10:40:13 · 5 Komentarai · 3905 Skaityta Spausdinti
Komentarai
Trolis vasario 23 2012 15:30:25
Papildymui .. http://www.divealand.com/index.php?section=wreckguide Viena ish "must dive" vietų
Trolis vasario 23 2012 15:36:02
http://blog.vornaskotti.com/2009/07/21/wreck-diving-in-aland/
sagelo vasario 24 2012 05:08:42
labiausiai mane pribloškia, kad ... nieko neišvogta. Pas mumi jau senų seniausiai visi šturvalai būtų nusukioti, o apie be piežiūros gulintį varpą ir kalbėti neverta ...
Trolis vasario 24 2012 06:44:16
Čia groja trys aspektai - kultūra ,įstaymas ir tauos sotumas... Pas mus imama viskas iš eilės ,nes galima parduot arba yra kruta turet artefaktu garaže
sharazas vasario 24 2012 10:22:04
super...
Rašyti komentarą
Prisijunkite, norėdami parašyti komentarą.
Reitingai
Balsuoti gali tik nariai.

Prašome prisijungti arba prisiregistruoti.

Nuostabu! Nuostabu! 0% [Nėra balsų]
Labai gerai Labai gerai 100% [4 Balsų]
Gerai Gerai 0% [Nėra balsų]
Patenkinamai Patenkinamai 0% [Nėra balsų]
Blogai Blogai 0% [Nėra balsų]
Laikrodis
Prisijungti
Nario vardas

Slaptažodis



Dar ne narys?
Registruokis

Pamiršai slaptažodį?
Paprašyk naujo
Šaukykla
Jei norite rašyti žinutes, turite prisijungti.

mirka13
16/01/2018 04:57
Shrek sveiku su gimtadieniu

zigis
26/11/2017 17:26
Nuomos

zigis
26/11/2017 17:26
Gal kas zino kokios kainos egipte svoriu ir pilno baliono ? jei galima i PM

eseriuks
30/10/2017 18:06
parduodu iranga

zigis
28/09/2017 18:40
kur galima issinuomuoti metalo detektoriu atsparu vandeniui ?

Dalas
21/08/2017 18:34
Naras vaiduokli Veziai gaudomi tik su sateliais Pas meskeriotojus klausk.

Naras vaiduoklis
03/08/2017 18:09
sveiki gal kas zino kur nelabai tolokai nuo vilniaus galima veziu pagaudyt?

Korsaras
13/07/2017 09:34
zigis

zigis
06/07/2017 18:17
gal kas moka valdyti klompiuteri aladin one Uwatec

eseriuks
18/05/2017 18:57
parduodu iranga !!865774364

Šaukyklos archyvas
Apklausa
Tankas Gilužio ežere:

Tikrai yra (35 m gylyje).

Jį ištraukė bomžai ir pridavė į šrotą.

Antis.

Ančių pulkelis.

Ančių ornitologinis draustinis.

Norėdamas balsuoti turite prisijungti.
Šiandien Gimimo Diena
SVEIKINAME Gagosha
SVEIKINAME IndreLGM
SVEIKINAME Pliusas